Schade aan telefoon, wanneer ben je verzekerd?

Het is vervelend om schade te hebben aan de telefoon. Het kan in een seconde gebeuren. Het toestel glijd uit de hand en valt op de grond. Vervolgens zit er een dikke barst in het scherm. Bij een toestel met een glazen achterkant kan hetzelfde gebeuren met de achterkant. Het is pijnlijk als het je overkomt. Wie draait er echter op voor de kosten? Als het jouw eigen schuld is dan zul je vaak zelf voor de schade moeten opdraaien. Er zijn echter ook andere opties. Het maakt hierbij trouwens niet uit of het om een Sim only Prepaid gaat, sim only abonnement of een normaal abonnement. 

De inboedelverzekering 

Schade aan een mobiel toestel valt niet onder de inboedelverzekering. Het is nodig om hiervoor een aanvullende dekking af te sluiten. Kies voor de uitbreiding buitenshuis verzekering of voor een kostbaarhedenverzekering. De buitenshuis verzekering kent een hogere premie. De dekking wordt niet bij alle verzekeraars aangeboden. De kostbaarhedendekking is een meer gangbare verzekering. Er is vaak een maximumbedrag voor de dekking voor schade of diefstal. 

Een aparte verzekering voor de telefoon 

Wanneer een nieuwe telefoon wordt aangeschaft is het mogelijk om een telefoonverzekering af te sluiten. De verzekering biedt een dekking tegen diefstal, beschadiging van het toestel en ook tegen verlies. Het geldt alleen voor de in de voorwaarden genoemde situaties. De telefoon is bij de meeste verzekeringen tegen de dagwaarde verzekerd. 

Onbezorgd met de telefoon op stap 

Het is prettig om zonder zorgen de telefoon mee te nemen. Het is is niet nodig om je zorgen te maken wanneer het toestel per ongeluk valt en een kras krijgt of het scherm breekt. Zelfs bij verlies of diefstal is het toestel verzekerd. Natuurlijk blijft het belangrijk om verantwoord om te gaan met de smartphone. Doe iedere dag voorzichtig met de smartphone.